SuperVision Docs
  • SuperVision Docs
  • What's new
    • Changelog
  • Baseline Management
    • Golden Master
      • Golden Master bijwerken
      • Golden Master wijzigen
      • Policycontrolematrix
    • Policy Management
      • Policies & settings
      • Inzicht per policy
      • Goedkeuren
      • Policy Match
  • User Management
    • Gebruikers
      • Details
      • Licenties
      • Groepen
      • Teams
      • Apparaten
    • Groepen
    • Licenties
    • Apparaten
    • Instellingen
  • Application Management
    • Application management
  • Autorisatie
    • KPN GRIP
      • Inloggen als admin in KPN GRIP
      • Rollen beheren
      • Rollen toekennen aan gebruikers
    • Consent
      • Huidige consentrechten
  • Help & FAQ
    • Meld een probleem
    • FAQ
    • Known issues
    • Licentie telling
  • Links
    • SuperVision
Powered by GitBook
On this page
  • Toevoegen aan je partner catalogus
  • Beheren bij klant omgevingen
  1. Application Management

Application management

Last updated 2 months ago

Met de introductie van de Application Management module biedt SuperVision partners de mogelijkheid om centraal applicatiebeheer uit te voeren over meerdere klanttenants heen. Deze functionaliteit maakt het beheren en uitrollen van Intune-applicaties eenvoudiger en efficiënter dan ooit tevoren.

Partners kunnen binnen SuperVision een eigen applicatierepository opzetten, gebaseerd op zowel WinGet als de Microsoft Store. Vanuit deze centrale repository is het vervolgens mogelijk om geselecteerde applicaties met slechts enkele klikken uit te rollen naar één of meerdere klanttenants.

Belangrijkste features:

  • Ondersteuning voor WinGet en Microsoft Store apps

  • Centraal beheer van applicaties

  • Eenvoudige uitrol naar meerdere tenants tegelijk

  • Inzicht in welke apps bij welke klant zijn uitgerold

  • Take control functionaliteit, om het beheer van bestaande apps te kunnen overnemen

  • Updaten van apps met behulp van het supersedence proces van Microsoft.

Deze module is ideaal voor MSP’s die applicatiebeheer willen standaardiseren en schaalbaar willen maken binnen hun klantportfolio.

Application management via SuperVision gaat via twee niveau's, Partner en klant omgevingen. Op de partner omgeving beheer je de applicatie catalogus. Dit zijn alle applicaties die bij je klant tenants te gebruiken zijn.

Toevoegen aan je partner catalogus

Het beheren van apps in de partner catalogus gaat via de volgende pagina. Hier zie je de bestaande catalogus items, kun je zien of er updates beschikbaar zijn en kun je nieuwe aanmaken. Bij het aanmaken van catalogus items heb je op dit moment de keuze uit Winget & Msstore.

Na het aanmaken van een nieuw catalogus item kun je door op het item te klikken naar de detail gaan. Hier kun je een icon instellen en zie je welke klanten gebruik maken van deze applicatie.

Beheren bij klant omgevingen

Na het toevoegen van een applicatie in je partner catalogus kun je deze op verschillende manieren uitrollen bij je klant omgevingen. Je kunt dit doen door het toevoegen van een nieuwe app of bij een bestaande app 'Take control' or 'Supersede' uit te voeren.

Take control

Bij Take control kies je een bestaande app die nog niet door SuperVision gemanaged is. Hierna krijg je de keuze om een applicatie te kiezen uit je catalogus om deze app mee te superseden in Intune. We nemen de bestaande assignments mee van de bestaande app en koppelen deze aan de nieuwe. De bestaande app blijft bestaan.

Voeg app toe

Bij het toevoegen van een nieuwe app kies je een applicatie uit je partner catalogus en kun je kiezen aan welke groepen deze applicatie gekoppeld moet worden.

Supersede

Als een applicatie al gedeployed is door SuperVision maar er een upgrade/downgrade of applicatie wissel moet gebeuren heb je de optie om een applicatie te Superseden. Hiermee nemen we net zoals bij take control de groepen van de bestaande app over en maken we een nieuwe aan die de bestaande app supersede.